Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 17 mars 2011

Torsdag

Nätterna fortsätter att vara sådär. Inatt vaknade Nils vid ett och gnydde. Han ville inte somna om i sängen så efter ett tag tog jag upp honom. Han satt i min famn och tog sig på örat. Vet inte om han har lite ont i örat eller om han bara upptäckt att det går och pilla på dem. Han fick lite nässpray för det har en läkare sagt är bra mot öronont och sen somnade han om. G tog morgonen så jag fick sova till klockan nio då Nils sovit middag. När jag tog upp honom ur sängen efter hans lur så tittade han på mig och sa mammammam. Förmodligen var det väl en ren tillfällighet men jag blev ändå alldeles varm i hjärtat. Han kommer kunna få mig att göra vad som helst när han börjar prata och kan be om saker =). 

Efter det har dagen rullat på. Jag och Nils och käkade lunch med min bästa kompis. Jag åt ceasarsallad. Nils fick en ballong med helium i. Den var jättekul ett tag men sen blev han lite gnällig. Han tvingade även mig att byta två bajsblöjor på golvet på damtoan eftersom det inte fanns skötbord där vi var. Som tur var var det inga större varianter. Allt oftare kräver blöjbytena sanering i dusch för att få pojken ren. Sådana byten sköter man helst hemma.
 
Efter lunchen promenerade jag hem till min faster och drack te och lånade ut min mobil till henne. Hon behövde en svensk mobil för att prova lite saker i jobbet. Hon har ganska nyligen flyttat tillbaka till Sverige efter att ha bott i Oslo i massa år. Jättemysigt att ha henne här och fin lägenhet hade hon fått!

På eftermiddagen har jag kört delar av mitt nya träningsupplägg som jag fick av Olga efter att jag slutat hos henne. Det är inte lika långt som mitt förra så jag ska köra det fler dagar istället. Dessutom är det tänkt att jag ska kunna köra det hemma om jag köper lite hantlar och sånt. Upplägget passar mig bättre nu när Nils inte vill vara på barnpassningen. Jag var förresten på väg att köpa ett hantelset på Team Sportia idag men jag orkade inte lyfta det =). 

Nu ska vi äta ostkaka med bär och se på Debatt. 

1 kommentar:

  1. Hoppas Nils inte har ont i örat! Jag blir rädd varje gång Isak tar sig på örat, två av mina syskon var "öronbarn" och hade öroninflammationer typ tio gånger om året kändes det som.

    Jag skulle också vilja ha hantlar men jag tränar ändå bäst på gymmet. Orkar runt dubbelt så många rep på gymmet som hemma, irriterande. Så det blir nog bara slöseri med pengar att köpa hem hantlar... =)

    Hoppas ni har en skön helg!

    SvaraRadera