Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 29 mars 2011

Trött på att må dåligt

Jag blev sjuk i lördags förmiddags och var ordentligt sjuk till och med söndags morgonen. Därefter har det blivit långsamt bättre men jag mår fortfarande illa och har ont i magen. Jag är inte sugen på någon mat för så fort jag äter något mår jag sämre. Inte ens glass eller choklad är jag sugen på. Jag vet inte hur länge det ska kännas så här. Nils verkar ha återhämtat sig helt för länge sen och G mår också bättre än jag trots att han blev sjuk efter mig. Seeegt. 

Jag har varit ute och promenerat en liten stund idag och det kändes som att springa ett maratonlopp. Antingen för att jag inte är frisk ännu eller för att jag ätit så dåligt under de senaste fyra dagarna. 
Nåja. Nog gnäll. Är det inte bättre imorgon ska jag ringa Sjukvårdsupplysningen. 

Igår klippte vi Nils. Jag har fått hintar om att göra något åt hans "galnaprofessorfrisyr" ett längre tag nu. 
Det blev kanske inte helt jämnt men ändå ganska fint. Han ser mycket mer pojkig ut nu. Inte lika mycket bebis. Fast jag saknar den galna professorn lite.. 

FÖRE







HOS "FRISÖREN"



EFTER



OCH EFTER LITE FINSLIP AV MIG IDAG







1 kommentar:

  1. Vad fin han blev! Jag vågar inte klippa Isak, han har lite samma stuk på håret ovanför öronen som Nils hade =)

    Hoppas att du snart mår bättre, förstår att det är segt att det inte går över... Man vill inte direkt vara sjuk när man är mammaledig.

    SvaraRadera