Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 25 mars 2011

Öroninflammation eller kräksjuka?

Jobbig morgon.

Nils har sovit dåligt och gick upp tjugo över fyra. G skulle ändå till vårdcentralen så jag bad honom ta med Nils och kolla om han kanske ändå har ont i öronen. Han har ju som nämnts varit extremt gnällig de senaste dagarna. Igår var vi på mammaträff och då turades mammorna om att gå runt och lattja med Nils för att hålla honom från att gnälla. Under tiden låg de andras välartade ungar och lekt fint med varandra på golvet. Han tar sig dessutom ofta för öronen och det har han gjort en vecka eller så. Jag tror inte att det är öronen egentligen men jag vill ändå utesluta det.

Precis innan G och Nils skulle gå la Nils dessutom värsta jättespyan. All gröt och frukt kom upp. Nils spyr ju ibland men inte på det sättet och inte fast mat. Familjen som vi var hemma hos igår hade dessutom haft kräksjukan för en vecka sedan. Han har inte verkat hängig i övrigt och verkade pigg trots spyan. Jag har dock ställt in dagens aktiviteter för säkerhets skull. Jag hoppas verkligen att det är något han ätit och inte kräksjukan. Blä. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar