Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 27 december 2010

Bakslag

Det blev för jobbigt att sluta amma på en gång. Så nu har jag börjat lite igen. Kväll, natt och morgon får han snutta. Men inte på dagen. Sen ska jag ta bort ett mål i taget så kan tuttarna, jag och Nils vänja oss lite i taget. Känner mig som en rökare som ska sluta men lurar sig själv. Nu när det gått så bra att sluta i två dagar så kan jag ta ett litet bloss. Det är ju ändå lillördag.

Även om det är ett steg åt fel håll så känns det helt rätt. Fick lite separationsångest när det gick så fort. Och tuttarna hängde ju inte alls med. Dumt att må dåligt för att man vill sluta snabbt. Tror jag.

G är på jobbet idag och jag försöker få gjort massa saker som jag skjutit upp länge. Har varit så energilös efter att vi var sjuka. Måste fixa saker med mitt jobb, Försäkringskassan, If och se till att få klart tackkorten från Nils. Man kan ju inte skicka ett "tack för uppvaktningen i samband med min födelse" när ungen springer på Avenyn. Dags att skärpa sig alltså.

1 kommentar:

  1. Du gör nog helt rätt! Bättre att trappa ner långsamt. Jag gjorde som du tänker göra, tog bort ett mål i taget och till slut var det bara det tidiga morgonmålet kvar. Sen tog mjölken slut och Isak bet mig.

    Visst är det underbart att männen är hemma? Jag får lyckorus varje morgon när jag inser att jag inte är ensam med Isak hela dagen.

    SvaraRadera