Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 1 december 2010

Charlie bit my finger

Det här klippet är så sjukt roligt tycker jag. Charlie ser så nöjd ut. Dessutom blir jag irrationellt nog imponerad av små barn som pratar engelska (eller andra språk än svenska).

Idag är jag sjuk. Är förkyld med ont i halsen. Har dessutom fått tillbaka en ögoninfektion som tog flera månader att få bort sist. Då hade jag jätteont och kunde inte knappt se på cirka en vecka. Har inte jätteont nu (peppar peppar) men ögat är väldigt rött och svullet. Känner mig lika het som elefantmannen ungefär. Var på ögonakuten och fick medicin i morse så jag hoppas att jag inte ska drabbas lika hårt nu när jag motar Olle i grind så här tidigt.  

Det här gör iaf att jag och Nils sitter hemma och trycker. Som tur är verkar Nils ha kommit ur sin utvecklingsfas.  Han har inte varit alls lika gnällig idag och igår. Hoppas, hoppas nu att jag inte smittar honom och hans små söta ögon. Det hade varit min värsta mardröm. 

På tal om mardröm (haha, om jag inte hade ett så fult öga kunde jag få jobb som tevehallåa.) Igår ville G att vi skulle titta på klipp på spindlar på Youtube i ett led att bota min spindelfobi, något vi också gjorde. Och vad drömde jag om i natt om inte spindlar. Jag drömde att det var en jättespindel över Nils säng. Man behöver inte vara Freud för att tolka den drömmen direkt haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar