Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 9 december 2010

Nils gör sig inte alltid bra på bild.

Idag fick vi Nils pass. Vanligtvis brukar vi förundras över att Nils är så fotogenisk med tanke på att både jag och hans pappa blir dåliga på kort. Men på passkortet ser man att han brås på oss iaf. Han skelar, dreglar och ser helt i hoptryckt ut. That´s our kid.


Han blev desto sötare i sina solskyddskläder.



Idag har jag varit på återbesök med mitt öga. Det var bättre men inte bra så jag ska fortsätta att ta salva fem gånger om dagen under hela semestern. Lite segt, men jag är glad så länge jag inte har ont. Efter det var vi på födelsedagskalas hemma hos min mamma. Det var Nils moster Emma som fyllde år. Jag kunde ju inte äta vare sig tårtan eller lussekatterna som bjöds men jag fick privilegiet att äta marsipanrosen iaf.

En jättetråkig grej är att Nils nya kusin är sjuk och ligger på intensivvårdsavdelningen på Östra. Lilla kotten! Jag tycker så synd om om den lille, min syster och hennes kille. Det måste vara hur jobbigt som helst. Vi håller tummarna och hoppas att han blir frisk och pigg så fort som möjligt!

I morgon ska jag hälsa på mitt jobb och visa upp Nils. Känner inte alls för det. Jobbet finns inte mina tankar nästan alls nu. Dessutom ska jag inte ens jobba på den arbetsplatsen när jag kommer tillbaka från mammaledigheten. Det är säkert en sådan grej som kommer kännas jättebra efteråt, dels för att det är gjort och dels för att det blev mycket bättre än jag trott.

1 kommentar:

  1. Men herregud så söt i sin soldräkt!

    Vetemjöl i gröten, jag har ingen aning men det låter ju inte som en dum idé.

    Nej jag har ingen pilatesboll och bara 1-kiloshantlar så hemma gör jag bara plankor och allt annat gör jag på gymmet. Hur ofta har de barnpassning på ditt gym?

    SvaraRadera