Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 11 december 2010

I´m the king of the world

Nää, inte riktigt. Men jag har sovit mycket bättre i natt. Det är konstigt. Förr skulle jag tycka att det var KATASTROF om jag hade behövt gå upp en sväng vid tolv, för att därefter bli väckt 4-5 gånger för att ge någon en napp och sedan behövt stiga upp för dagen kl. 6.20. Men aaaaah, vad skönt att bara behöva gå upp på riktigt en gång och att han somnade direkt efter maten. Jag känner mig som en ny människa.

Egentligen var det dessutom tänkt att G skulle ta morgonen. Vi brukar göra så på helgen att jag tar natten och G tar första morgonpasset. Då behöver inte jag stiga upp förrän Nils sovit sin förmiddagslur. Men stackars G är sjuk idag. Jag hoppas att det är samma sjuka som jag och Nils haft och inte något värre. Så trist om vi skulle vara sjuka när vi åker på måndag.

Jag har iaf varit otroligt effektiv idag. Jag har fixat allt som behövdes inför resan som solkrämer, solglasögon, badkläder till mig, pocketböcker, kläder till Nils (han har vuxit ur nästan alla kläder han har känns det som) och apoteksgrejer.

Frågan är bara hur jag ska hinna tvätta Nisses nya kläder innan vi åker..
















Det låter kanske inte så mycket men det blev mycket. Ändå har jag redan kommit på att jag borde ha köpt en resväska också. Får se om vi har någon gammal extraväska i källaren annars får jag fixa det i morgon. Nu ska jag springa till Hemköp för att handla käk och blöjor.

Vad mycket stress det krävs för att få slappna av lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar