Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 30 december 2010

Näst sista dan på 2010

De dåliga nätterna fortsätter. I natt fick Nils sova i vår säng för att vara lugn och inte vakna hela tiden. Han blev mycket lugnare när jag låg och höll om honom. Trots det var han uppe och härjade både tolv och tjugo över tre. För att sedan gå upp lite innan sex. Jag vet inte hur jag ska orka när G börjar jobba på allvar igen.

Riktig mat mättar inte lika länge som bröstmjölk eller ersättning har vi märkt idag. Vi brukar alltid erbjuda Nils ersättning eller bröstmjölk efter att han fått mat eller gröt för att vara säker på att han är mätt. Efter att ha ätit en stor tallrik med mat idag åt han nästan ingen ersättning alls. Sen var han jättegnällig under eftermiddagen. Vi kopplade inte alls ihop det med maten eftersom han ätit så nyligen. Till sist fattade vi dock att han förmodligen var hungrig och snodde ihop lite gröt. Han bokstavligen kastade sig på skeden. Sen åt han upp en hel flaska med ersättning i ett nafs. Stackarn, som fått vara hungrig utan att vi fattat.

Fatta! Ge mig mat då för f-n!!

Idag har vi bara skrotat runt hela dagen och tagit det lugnt. Ätit utelunch, kollat på deckare på SVT play och snuttat med Nils. Superskönt.

Nils har vuxit ur sin vinteroverall och jag försöker hitta en ny i storlek 74. Det verkar vara stört omöjligt. Det verkar som att alla smarta hamsterföräldrar utom jag har fattat att man måste köpa på sig vinterkläder för ett halvår framåt när de kommer in i augusti. Jag har kollat i alla affärer jag kan komma på men det är slutsålt i den storleken överallt. Snart blir jag tvungen att köpa något på Internet men vill helst undvika det eftersom man inte kan se hur varm den är. Men nöden har ingen lag. Nils kan ju gärna inte gå runt med rumpan bar när det är vargavinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar