Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 2 december 2010

Mamma är så j-a tråkig del II.

Hej igen.

Jag glömde ju att skriva en sak.

Kossan är helt obsessed vid mitt huvud. Tydligen ska det vara lite platt eller något, jag vet inte.
Hon tittar på det från olika vinklar, frågar alla som vill lyssna om de tycker att det blivit lite rundare det senaste och tittar dreglande på andra bebisar med rundare huvud.  

Dessutom har hon den dåliga vanan att störa mig när jag precis somnat genom att buffa upp mig i en extremt obekväm ställning - sidoläge. Jag HATAR att ligga på sidan. Nästan lika mycket som jag hatar att ligga på mage. Dessutom behöver jag ju min skönhetssömn. Sånt stör mig alltså.




Jag fattar verkligen inte varför hon bryr sig om hur mitt huvud ser ut. Hon brukar mumla något om att vara stilig för tjejerna. Som om jag skulle vara orolig för det. HA, jag vet vilken effekt jag har på The Ladies. Ännu är inte den tösabit född som inte faller för mina blå ögon. Nemas problemas alltså. Hon borde skaffa sig ett liv. Kossan alltså.

Hej då från Nils.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar