Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 3 december 2010

Nils är ännu inte förkyld..

eller har röda ögon. Jag har tvättat händerna nitiskt och undvikit att pussa honom sen jag blev sjuk. Och det har varit jobbigt kan jag säga. Inte att tvätta händerna alltså.

Förkylningen är på väg bort men ögat är fortsatt rött och dunkar. Stackars G får sköta allt (förutom att ta hand om Nils) eftersom jag inte vill visa mig bland folk och inte kan köra bil i det här tillståndet. Det har lett till att vi inte fixat med Nils pass ännu. Det står på nätet att det tar upp till fem arbetsdagar att få ett men att det kan ta längre tid vid kraftig arbetsbelastning som semestertider.. Det FÅR inte ta längre tid för då hinner vi inte få det. I värsta folk går det väl att stöka fram ett provisoriskt pass men tråkigt att lägga tusen spänn i onödan.

Nils har haft svårt att komma till ro de senaste kvällarna. Det är så konstigt för på dagen är det bara att lägga honom i vagnen med nappen, dra vagnen lite fram och tillbaka och så sover han på fem minuter. Igår somnade han inte förrän halv elva och då var det ju läggdags för oss också. Inte så mycket tid för oss själva direkt..Hoppas det blir bättre i kväll för då är det ju På spåret =).

1 kommentar:

  1. Undvikit att pussa på honom, fy vilken tortyr! Vad duktig du är. Krya på dig och hoppas ni hinner få passet innan ni åker.

    SvaraRadera