Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 26 december 2010

Jag fortsätter att neka Nils tutten

Det går helt okej tycker jag. Nils var uppe och fick ersättning två gånger i natt. Vid tolv och fyra. Nils brukar bara äta en gång på natten nuförtiden men han verkade hungrig och jag var tveksam till om han fått i sig det han skulle under dagen i går. I morse vägrade han ta flaskan av G. Han t.o.m. spottade ut den ersättning som han faktiskt hade sugit i sig men sen när jag tog över så slukade han hela flaskan i ett nafs. Han gjorde några sorgliga försök till att få sin gamla mat men sen fann han i sig i att bara få flaskan. Han lär ju inte fatta vad jag håller på med, stackarn.

Jag känner verkligen av att jag slutar amma. Jag har mjölkstockning på flera ställen men så länge jag inte får feber så kan jag leva med det. I går när jag la mig trodde jag på allvar att de kanske skulle sprängas.  Jag har varit uppe och försökt tömt det värsta vid flera tillfällen under natten. Nu känns det som att de fattat att de inte ska producera jättemycket mer mjölk. Frågan är när jag ska bli av med det som de producerat hittills...

Jag har läst lite på Internet om att sluta amma och det verkar inte som att det är någon som rekommenderar att man ska sluta från en dag till en annan. Min mamma verkade också tycka att jag var helt galen som inte trappade ned försiktigt. Jag ska försöka pumpa ur en del nu och se om det känns bättre.. Så typiskt mig att inte kolla upp hur man gör när man slutar amma utan bara kör på. Jag orkar verkligen inte med att få feber en gång till just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar