Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 10 december 2010

Det blev inget jobb idag

Jag hade svårt att sova igår. G var på julfest och jag visste att jag kanske skulle bli väckt av honom när han kom hem. Att jag skulle bli väckt av Nils visste jag med säkerhet. Nils har sovit superdåligt tre nätter i rad nu.

Det här gjorde att jag kände mig stressad över att somna fort så att jag inte skulle vara trött på jobbet, vilket naturligtvis ledde till att jag inte kunde somna alls. Efter att ha somnat någon gång efter tolv vaknade Nils klockan två och var på sprallhumör. Inget ligga still med nappen i munnen här inte! Jag lyckades inte somna honom förrän klockan fyra. Klockan tjugo över sex vaknade han igen och då ville han gå upp. Jättegnällig eftersom han sovit så lite.

Då var jag inte särskilt stor kan jag säga. Ställde in jobbesöket och gick hemma och tyckte synd om mig själv. Började gråta när jag välte ut ett vattenglas eftersom "hela världen var emot mig" =).

Vi sov tillsammans ganska länge på förmiddagen så nu känner man sig mer som en människa. Efter en kaffe och en brownie från Seveneleven (det är ju trots allt fredag) ska jag kanske bli riktigt trevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar