Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 31 december 2010

Nyårsafton

2011 here I come!

Nyårsafton alltså. Inget hårt festande för barnfamiljen. Vi ska vara hemma och ta det lugnt. Lite god mat och vin. Nils brukar vara uppe en sväng runt tolvsnåret. Om han är det idag kan han få se på fyrverkerierna. Ens prioriteringar förändras en del när man får barn. För bara något år sedan hade sådant firande känts ganska trist. Det gör den väl fortfarande men det är ändå det jag är mest sugen på. Och så slipper man ju vara bakis i morgon iaf =).

Under 2011 lovar jag att:

* Försöka lämna bort Nils lite mer.
* Börja träna mer och käka bättre. Förhoppningsvis ger det sig själv när jag börjar med pt den 14 januari.
* Rensa ur min och Nils garderob och köpa lite nya snajsiga grejer till oss.
* Sluta att skjuta upp saker som jag måste göra men inte är så sugen på. Mår sämre av att ha sakerna hängande över mig än att faktiskt göra dem.
* Sluta amma.

That´s it tror jag.

Gott nytt år!

1 kommentar:

  1. Gott nytt år! Vilka bra nyårslöften. Så spännande med Olga...

    Reagerade Nils på fyrverkerierna?

    SvaraRadera