Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 24 december 2010

God jul från Nils

Tjena hajfena!

Kossan tror att jag sover men hon har fel. Jag har återigen tagit över bloggen för att sprida mina budskap till världen. Jag är extra sur på kossan idag. Ryktet går nämligen på stan att hon ska göra en tuttkupp imorgon och avgå som kossa och mjölkfabrik. Det ska vi bli två om.

Idag är det annars julafton. Inte för att det märks så mycket här hemma direkt. Kossan och pappa håller mest på och hostar och turas om att sova. Jag säger bara LATMASKAR! 
Jag har minsann varit uppe sen halv sex och jag är också lite sjuk. Det verkar som att min generation kommer att överträffa den föregående med råge. TUR att jag ändå inte kommer att minnas den här julen.  
Eftersom det är julafton tänkte jag ge er läsare en liten gåva bestående av det ni allra helst vill ha. Ett bildkollage med er favoritbebis. 

ENJOY! 

Ganska söt va?

Eller???


Här är jag lite sjuk. Det är därför min hy inte har samma rosighet som vanligt.


Här är jag lite härligt artzy sådär. 

Va? Här har ju kossan smugit sig med..BLÄÄÄÄ.

Nu måste jag sluta innan kossan upptäcker att jag inte ligger i vagnen. 

Ha det bäst flodhäst!

1 kommentar:

  1. Haha, GOD JUL söta Nils! Hälsa mamma också (vadå sluta som mjölkfabrik, berätta!)

    SvaraRadera