Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 4 december 2010

G får göra allt

Idag har G fixat Nils pass. Jag fick ligga hemma och sova =). Tydligen ska det ha blivit ett väldigt roligt kort. Först togs ett kort som inte kunde användas eftersom Nils hade sin dregelhaklapp i ansiktet. Sen ville Nils inte sitta ned på stolen utan stå upp och hoppa. På kortet som kommer att hamna i hans pass sitter han och pratar samtidigt som han dreglar (en av hans favoriter just nu.) Ska bli kul att se. G berättade att alla som stod i kö för att få ett pass skrattade åt Nils =).

Idag var det städdag i bostadsrättsföreningen. Så pinsamt att vi inte var med den här gången heller. G var tvungen att fixa med passet och jag är ju sjuk. Men vårt trackrecord på städningen är verkligen usel. Alltid är det något som måste göras. Man skulle kunna tro att vi inte gillar att städa...
Tur att vi ska flytta snart. (Det  tänkte jag förra städningen vi hoppade också - då var G i USA och jag var höggravid - och ännu har vi ju inte hittat något hus så..)

Nils gick upp klockan fem i morse trots att han var uppe och härjade mellan 0.00 - 01.30. När G skulle lägga honom i vagnen för att ta honom till polisen var han mer död än levande...

Lilla söta knubbsälen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar