Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 2 juni 2011

Vi är kvar

Vi är kvar i Bluewater. Bluewater ligger i Yarmouth för övrigt. Här är så himla fint så igår bestämde vi oss för att stanna i ytterligare tre dagar utöver de två vi redan hade tänkt oss. Här är lågsäsong och hotellet är hyfsat tomt så G gjorde ett försök att förhandla ned priset nu när vi stannade lite längre. Med hyfsat gott resultat. Dessutom blev vi uppgraderade till ett mycket finare rum ligger precis vid havet. Man hör ljudet av vågor när man somnar och ljudet av Nils när man vaknar =). Det har dessutom eget kök med både spis och mikro så nu slipper vi springa till lobbyn för att värma Nils mat. Vi tackade hotellet direkt genom att inte köpa deras frukost i morse utan göra egen på rummet.

Jag skrev ju att maten var väldigt god i New York. Den har varit sämre sen vi kom till mindre städer. Går man på finrestaurang är det gott såklart men allt man äter är så jäkla onyttigt. Många amerikaner är ju tjocka men jag är förvånad att de inte ännu tjockare. Det är svårt att få tag på nyttig mat om man inte lagar den själv. Det finns 7 frukostalternativ här. De består av olika kombinationer av äggröra med bacon, toast med smör på, stekt friterad potatis, muffins och pannkakor. Jag älskar onyttig mat men jag tycker om att kunna välja när jag vill äta den. Man känner sig lite äcklig när man bara äter sunk hela tiden. Så jag är glad över vårt nya kök. Då blir det ett nyttigt mål per dag iaf.

Igår var riktigt fint väder så det blev en del solande och badande. Idag har vädret varit sämre så vi har varit och shoppat. En ny kamera och ett par solglasögon till G blev det. Jag har stora förväntningar på kameran som fått jättefina recensioner (jag kan ingenting om kameror.) Batteriet är på laddning nu så imorgon ska jag prova den för första gången. Får se om ni ser någon skillnad. Annars är jag lurad =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar