Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 30 november 2010

Mamma är så j-a tråkig!


Tjena Nils här!

Tänkte skriva några rader om min tillvaro.

Den suger. Min mamma (nedan kossan) är så enormt j-a enformig så jag blir helt mållös.




Hon kör samma lekar (några som jag råkade skratta åt för flera dagar sedan) och visar mig samma tråkiga saker dagarna i ända. 

Dessutom misstänker jag att hon är otrogen med en annan bebis inne på rummet med den stora vita stolen. Hon går nämligen dit titt som tätt när hon tror att jag inte märker det. Jag brukar protestera å det grövsta genom att börja gallskrika så fort jag hör låset vridas om men hittills utan resultat. Hon fortsätter att gå dit. Jag misstänker att hon går dit när jag sover också...

Käket här iofs har varit ganska najs. Men det känns som att kossan undanhåller något för mig. Jag har aldrig sett henne äta palsternacka vilket tydligen var det som stod på menyn för me myself and I idag. 

De senaste dagarna har jag verkligen försökt att förmedla exakt hur tråkigt jag har. Är inte säker på att budskapet har gått fram. Min vokabulär är ju fortfarande starkt begränsad. 

I brist på roliga lekar från kossan har jag tvingats till att roa mig själv. Vill ni veta hur jag gjorde? Tänkte väl det. 

ÄR NI MED?


SATSA!


SIKTA!
FRAMME!

VÄRLDENS BÄSTA LEKSAKER!

1 kommentar: