Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 1 januari 2011

1/1 2011

Många ettor i det datumet. Om man skulle födas idag skulle man få födelsenummer 110101. Lite tufft. Nils har 100707. Inte helt otufft det heller.

Igår vände sig Nils från rygg till mage för första gången. Tvärtom har han fixat sen han var 2,5 månad men den här akrobatiska konsten har låtit vänta på sig. Det kan ju ha något att göra med att han aldrig får ligga och leka på rygg... Jag blir fånigt stolt som alltid när han lär sig nya tricks.

Igår hade han och G ett mysigt nyårsbad också. Nils älskar ju att bada men igår visste glädjen inga gränser. Han sken som en sol och skrattade sitt kluckskratt under hela badet.

Lyckades fånga några fina kort på detta.





Okej inte hela badet då uppenbarligen




I morgon ska vi få barnvakt på riktigt för första gången. Min mamma ska passa Nils hemma hos oss. Min mamma har ju massa barn så jag vet att hon klarar av det men det känns ändå lite nervöst. Nils är ju lite schizofren. Antingen är han jätteglad eller så är han rätt gnällig. Jobbigt om han skulle vara gnällig när mamma hade hand om honom. Men det ska bli sååå skönt att få lite tid för oss själva. Har inte bestämt riktigt vad vi ska göra ännu men förmodligen blir det en långbrunch och kanske lite träning. Behöver verkligen träna. Har ätit som en gris sen BVC sa åt mig att jag skulle pröva att äta mjölk igen. Igår delade jag och G ett paket med kejsarvåfflor t.ex..

Nils sov helt okej i natt så nu hoppas jag på favorit i repris.

2 kommentarer:

  1. Såna bilder får ju ett farfarshjärta att smälta. Det var några år sen man själv var där.
    Gratulerar till det nya tricket. Hoppas ni får en skön ledig dag.

    SvaraRadera
  2. Eller hur är de fina!! Det har varit superskönt att vara lite ledig. Just nu ligger både son och sonson och tar en nap.

    SvaraRadera