Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 23 januari 2011

Uppdatering från BantarBjörn

Vågen stod på - 0,7 kilo i fredags och jag känner verkligen skillnad. Tufft att en veckas strikt diet kan göra så mycket.  Nu är det dags att komma igång med träningen så att jag inte blir ett sladdrigt skelett.

Jag fick mitt träningsupplägg igår och det ser intressant ut. Vet inte riktigt hur jag ska hinna träna i veckan om Nils fortsätter att vara sjuk men det ger sig.

Idag ska jag fira G:s hemkomst genom att unna mig minst en av veckans fria måltider. Men vad vill jag ha mest? Det lutar åt brownie från Seveneleven (som jag ÄLSKAR för övrigt), kanelbulle, pizza eller någon gräddig pasta. Jag ska åtminstone inte äta lättostkaka som jag, av misstag, slösade två av mina fria mål på förra veckan. 

1 kommentar:

  1. Åh grattis! Vad kul att dieten funkar!

    Hoppas du äter något riktigt gott ikväll! Jag har ätit chokladtårta, den var helt underbar. Jag njuter så mycket mer av onyttig mat nu än innan jag började med Olga.

    SvaraRadera