Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 29 januari 2011

Jobb- och naprapatbesök

Igår var jag på mitt jobb och visade upp Nils. Skönt att ha det avklarat får jag säga.

Sen Nils föddes har jag haft svårt att vrida min nacke helt och hållet åt vänster. Dessutom har jag haft ont i huvudet i stort sätt varje dag. Huvudvärken kan bero på att jag sover för lite men jag tror att det även att det har med nacken att göra. Igår var jag hos en naprapat som tittade på mig. Hon verkade jätteproffsig och drog så det knakade och masserade alla mina muskelkorvar. Inte sådan skön massage som gör lite lagom ont utan hård massage som strålade ända upp i huvudet. Hon sa att jag var jättestel i nacken. Precis efter att jag gick därifrån så kunde jag faktiskt vrida nacken längre åt vänster än jag kunnat på länge. Det har dock gått tillbaka igen. Jag ska dit nästa fredag igen. Kanske att jag kan slippa huvudvärk i fortsättningen. Eller så blir jag bara ett par femhundringar fattigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar