Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 14 januari 2011

Freitag

Har haft en superdag. Mamma har passat Nils några timmar på dagen idag. Jag har gått på stan och varit och tränat med min syster. Köpte en jättefin kofta (och rätt dyr trots att den var på rea) som jag lyckades glömma på gymmet. Var lite deppig innan de ringde och berättade att de hade hittat den. Nu är jag desto gladare.

Efter att ha tränat åkte jag och min syster hem till mig och käkade mat och en semla med min mamma. Nils hade haft det jättebra. Mamma var mycket imponerad över hur mycket han ätit. Själv tyckte jag att han verkade ha ätit ovanligt lite =).

Efter att ha tryckt i mig semlan öppnade jag min inbox och hittade en lista med tillåten mat från Olga. Konstigt. Hon måste ha glömt att skriva dit semlor.

Ja. Från och med idag får jag alltså hjälp att komma i form av Olga. Igår skickade jag henne två kort på mig så att hon ska kunna se vad hon har att jobba med. Först hade jag tänkt att lägga ut korten på bloggen så att man skulle kunna se mina framsteg (förhoppningsvis) men korten blev faktiskt så fula så det finns inte en chans att jag lägger ut dem.

I morse var det meningen att jag skulle ha vägt in min startvikt men eftersom vår gamla våg är helt knäpp (kan ge helt olika resultat vid vägningar som sker med fem sekunders mellanrum) så fick jag köpa en ny våg idag. Invägningen sker alltså i morgon eftersom det ska ske på fastande mage. Ska bli spännande att se vad jag väger på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar