Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 3 januari 2011

Vår son vampyren

Nu när Nils lärt sig den ädla konsten att rulla runt vill han göra det hela tiden och överallt. I babysittern, på skötbordet, i mammas knä, you name it. Man får verkligen ha koll på honom nu! Lite lustigt hur vissa saker bara finns där från en dag till en annan. Det var likadant med hans fötter som blev jätteroliga helt plötsligt. Några dagar innan hade jag försökt visa honom fötterna och jag vet att han såg dem men då var de inte av intresse överhuvudtaget. Några dagar senare är de världens bästa leksaker. Det blir så påtagligt att det är några nervbanor i hjärnan som hamnat på rätt plats.

Jag är ganska säker på att det är tänder på gång också. Han har dreglat och bitit på saker ett bra tag nu men idag har han varit helt tokig. Stoppar man in ett finger i munnen på honom på skakar han på huvudet så att tandköttet gnids mot fingret och han håller på länge. Han har dessutom fullkomligt kastat sig på saker för att bita på dem. Jag är ju inget proffs på tänder men när man känner på tandköttet så verkar det inte som att det är någon av de nedre framtänderna som är på gång, utan huggtänderna. Inte så gulligt om han skulle få en huggtand. G misstänker att Nils är vampyr. Huggtänder, gillar att bitas och vara uppe på natten. Mysteriet tätnar.

Den här filmen är mer rolig än bra. Men man får se både vändning och försök till gnag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar