Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 8 januari 2011

Träning och kusinträff

En sån härlig dag!

G tog natten OCH morgonen i natt. Jag behövde bara gå upp en gång för att mata Nils så i övrigt sov jag mellan 22.30-9.00. Så otroligt najs. Jag kan inte förstå att man inte uppskattade en god natts sömn mer innan man fick barn. Nils sov såklart också bra bara för att det var G som hade hand om honom, vilket naturligtvis är jättebra, men ändå så typiskt =). Min syster hade en teori om att man kunde överföra sin egen ångest över att inte få sova till barnet så att det var vaket av den anledningen. Pappan till barnet förmodades inte ha lika mycket ångest eftersom han inte behöver vaka så ofta på nätterna. Låter inte helt otroligt men lite för flummigt för min smak. Jag tror att Nils och G är i maskopi helt enkelt.

Efter att G fått sova lite på förmiddagen så var jag och tränade. Provade några övningar med kettlebell som jag sett i Mama. Har redan träningsvärk.

Efter det var jag och Nils hemma hos min pappa och träffade farmor, min syster och Nils kusin Filip. Filip är lite drygt en månad men det var första gången vi träffade honom eftersom han legat på sjukhus till nu. En sån liten sötnos han var! Nils såg helt enorm ut i jämförelse. Jag har redan glömt hur små och hjälplösa de är när de är så nya. Filip fick två kassar med urväxta barnkläder, ett örngott från Himla (jag tycker aldrig man kan ha för många örngott om man har en spybebis) och en mjukisbok som man kan veckla ut där han ligger. Filip verkade vara en väldigt snäll bebis. Gnällde inte en enda gång förutom på slutet när han blev nedsatt i bilbarnstolen.

Återkommer med kort på Filip när jag frågat min syster om det är okej.

Här är kort på Nils och hans morfar iaf. (Jag fick även ett jättefint kort på Nils och min farmor men hon verkade inte så förtjust i att vara med på kort så jag antar att hon inte vill att jag lägger ut det här.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar