Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 31 januari 2011

Bra natt men tidig morgon

Vår strid om att få Nils att somna i sin egen säng har äntligen börjat ge utdelning. Två dagar i rad har jag lyckats lägga honom vaken i sängen och fått honom att somna. Nappen har han kvar men den får bli ett senare problem. Och inatt sov han äntligen hela natten med undantag av en eller två nappningar. Det har aldrig hänt tidigare att jag inte behövt gå upp på natten. Tyvärr verkar Nils dela dygnsrytm med en morgonpigg bonde och ansåg att det var morgon klockan tjugo i fem. Men jag är nöjd ändå. Om jag hade lagt mig i tid hade jag kunnat vara riktigt utvilad idag.

Idag har tre av mina systrar, min bror och lillkusinen Filip varit på besök. Jag hade rensat ut min garderob och bjöd på lunch och gamla kläder. Det var jättemysigt tycker jag. Nils och Filip kom bra överens. Filip struntade i Nils och Nils ville dra Filip i håret. Filip har mycket mer hår än Nils trots att han är nästan fem månader yngre. Min syster hade t.o.m. fått klippa honom eftersom det hängde ner nedanför öronen och i nacken. Det problemet har vi inte med Nils direkt. 

Nils och Kalle

Nils och kusin Filip

Igår dök Nils på babysimmet för första gången. Han gjorde två dyk och båda slutade med att han började hosta och blev jätteledsen. Vet inte om vi ska dyka med honom något mer. Känns tråkigt om han skulle bli rädd för vatten när han älskar att bada så mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar