Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 11 januari 2011

Tänder och feber

Nils har fortfarande lite feber (38.2). Den var nere en sväng under dagen men sen gick den upp igen. Konstigt att han bara får feber sådär om det inte har med tänderna att göra. Läser man på Internet så verkar det inte finnas något styrkt medicinskt samband mellan feber och tandsprickning. Däremot verkar det vara många föräldrar som vittnar om motsatsen... Det känns som att Nils har dreglat och bitit på saker så länge nu så att han borde få en liten tand snart.

I morgon har vi en fullspäckad dag om han inte mår dåligt. Jag ska till frisören och färga håret, sen är det babyrytmik och efter det ska jag träffa två kompisar för middag och bio (Svinalängorna). Har han feber i morgon igen får vi åtminstone hoppa babyrytmiken. Hoppas att han är feberfri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar