Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 17 januari 2011

Bajsincident (känsliga läsare varnas för äckligt inlägg.)

Jag har just haft värsta bajsupplevelsen. 

Ungefär 5 minuter efter att G lämnat oss för att titta på någon handbollsmatch så bajsar Nils när han sitter i bumbon. Jag lyfter upp honom och bär honom till skötbordet. Det är först när jag tar av bodyn som jag upptäcker att blöjan totalläckt bakåt (jäkla Pampers.) Hela Nils rygg är täckt av bajs som nu har hamnat på skötbordet och kudden som vi har där. Nils tycker naturligtvis att det är jätteroligt att börja gegga med bajsen så att det hamnar på händerna också. 

Nu får jag lite panik. Nils stoppar ju allt i munnen! Jag tar tag i hans händer och bär honom till badkaret. Självklart blir hela jag helt nergeggad.

Innan G gick så diskuterade vi att vi att det inte är så smart att bada honom när vi är själva med honom eftersom han är så tokig i badet. Han är väldigt stark och det är svårt att hålla honom när han gör sina krumbukter. Till saken hör dessutom att jag har ont i en handled efter att ha burit Nils men nu hade jag inget val. 

Så Nils fick bada. Och använda tvål för första gången. Jag har undvikit det eftersom han blir torr så lätt men nu sparades det inte på löddret direkt. 

Badet gick helt okej. Den enda olyckan var att äckliga Nils svalde lite av badvattnet. Det gör han alltid när han badar men oftast brukar ju vattnet vara lite renare än det var idag. Får hålla tummarna för att han inte blir magsjuk. 

Men hur ska man göra med blöjorna? Vi har ju bytt till Pampers eftersom Libero läckte (kiss) på natten. Ska man behöva ha Libero på dagen och Pampers på natten? 

1 kommentar:

  1. Dumma Pampers! Exakt samma sak hände igår, fast då satt Isak i matstolen och inte i en Bumbo. Vi har börjat med Libero (eller ICA:s) på dagen och Pampers på natten.

    SvaraRadera