Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 17 januari 2011

Världens glupskaste unge?

Under min tid som mamma har jag fått höra att man aldrig kan mata en bebis "för mycket". Den kommer sluta äta när den är nöjd. Det har aldrig stämt på Nils. Nils har ALDRIG sagt nej till mat som han tycker om. När han var bebis kunde jag aldrig amma från båda tuttarna vid ett och samma matningstillfälle. Han åt till det var tomt och sen spydde han. Jag har heller aldrig kunnat amma "fritt" d.v.s. att låta honom käka när han känner för det. För det gjorde han jämt. Och sen spydde han.

Nu har han börjat käka riktig mat men glupskheten hänger kvar. Han sitter som en fågelunge i barnstolen och skriker på mat. Det spelar ingen roll om han har hela munnen full med mat. Han skriker ändå på nästa sked. Visserligen har han numera ätit några rätter som mottagits under vissa protester men är det mat han tycker om spelar det ingen roll hur stor portion jag gjort. Han käkar till det är slut.






2 kommentarer:

  1. Så underbart med glupska barn! Isak var precis som Nils men är nu kinkig med nästan allt. Njut!

    SvaraRadera
  2. Ha Ha det låter exakt som min Ture. Ture gillar att äta tills han spyr. Han kan amma hur mycket som helst och när man matar honom med gröt så piper han mellan skedarna.

    SvaraRadera