Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 2 januari 2011

Barnvakt

Nils sov inte lika bra i natt men jag har ändå fått sova länge eftersom G tog honom från 5.30.

Idag hade vi barnvakt på riktigt för första gången. Min mamma kom hem till oss och passade Nils mellan 12-15. Det kändes helt konstigt när vi gick ut ur huset utan barnvagnen. Som om man hade glömt honom hemma. Men samtidigt otroligt fritt och skönt. Som jag sa till G känns det helt obegripligt att man en gång i tiden (läs före juli) har varit så här "fri" hela tiden. Jag tror inte att G kände riktigt likadant eftersom han jobbar och har varit iväg på mer saker utan Nils än vad jag har.

Först var vi på ett fik och satt och pratade. Efter det var vi på en fransk restaurang som heter Cyrano och käkade stenugnsbakad pizza. Najs!

Nils hade varit jätteglad hela tiden utom vid några tillfällen i samband med att han åt. Vid sådana tillfällen - som när han blir torkad om munnen t.ex - är han ju gnällig med oss också så det hela gick verkligen över förväntan. Kanske att man ska våga sig iväg på en bio nästa gång? Jag har velat se Hämnden hur länge som helst.

Just nu ligger både G och Nils och sover. Jag ska gå och väcka Nils så att det finns en rimlig chans att han sover i natt.

Spana in den fallande nappen

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det gick bra att ha barnvakt! Klart ni vågar en bio nästa gång!

    Isak hade också barnvakt idag och idag var nog första gången som jag inte var det minsta nervös. Nu har Isak varit med min mamma ensam så många gånger att jag vet att allt går bra. Men om någon annan passar honom (typ E:s mamma) blir jag nervös igen... Tror att många mammor känner sig tryggast när ens egen mamma passar ens bebis. Inte så konstigt kanske.

    SvaraRadera