Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 5 januari 2011

Inte ens Nils är perfekt

Det här önskar jag vore annorlunda med Nils:

Att han inte vaknade varannan timme hela natten.
Önskemål: Djup fin sömn utan uppehåll för vare sig nappsnutt, prat, akrobatik eller annan lek. 

Att han inte gick upp kl. 5.
Önskemål: 7 kan han få gå upp. Det är ändå generöst tycker jag. 

Att han inte spydde så mycket.
Önskemål: Ordet fräsch känns lite 90-tal men here we go. Fräsch bebis, fräsch mamma, fräsch vardagsrumsmatta. 

Att han lekte lite mer självständigt.
Önskemål: Kunna gå på toaletten utan att det låter som han blir misshandlad.

(Här tänkte jag skriva lite om rundare huvud, mindre dra mig i håret och liknande men vem bryr sig om såna petitesser.)

Och i övrigt är han helt perfekt.   

1 kommentar:

  1. Han är jätte fin tycker moster Anna och kusin Filip. Anna tyker oxå att man skall få sova till minst 7 men Filip håller inte med. "Lek skall även ske under natten" enl Filip.

    SvaraRadera