Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 21 januari 2011

Sexmånaderskontroll och feber

Sexmånaderskontrollen gick bra. Nils fick sitt okej i rumpan även om det gnälldes lite om hans platta huvud...Nils var 65 cm lång och vägde 8 300 gram.

Natten till idag fick han feber, 38,6. Han låter lite täppt i näsan men visar i övrigt inga fysiska tecken på att vara sjuk. Jag ringde sjukvårdsupplysningen som sa att det inte var någon fara så länge allmäntillståndet var bra. De menade att det förmodligen var början till en förkylning.

Han har sovit mycket mer än han brukar. Han sov två timmar på morgonen. Sen var han uppe i en och en halv timme och nu har han somnat igen. Då hade han 38,8. Först ville han inte äta sin ersättning men nu fick jag i honom 120 ml innan han slocknade. Han lekte lite under den tiden han var vaken men var mest gnällig. Svårt att veta om allmäntillståndet är bra eller inte. Lite påverkad blir man väl av att ha feber. Jag ska låta honom sova nu så får jag se hur han mår när han vaknar.

Segt att han ska vara sjuk när G ska vara borta över helgen =(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar