Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 15 juli 2011

Att träna med Nils

Efter att jag lyckats träna med Nils på barnpassningen för ett tag sedan har jag glad i hågen gjort två nya försök att få till lite motion. Det har gått sådär. Jag har blivit hämtad båda gångerna. Den ena gången jobbade en ganska ung tjej. Det är samma tjej som tidigare kommit ut med Nils när han inte varit på gott humör. Jag gillar inte henne. Och jag tror det är ömsesidigt. Hon verkar tycka att jag är helt knäpp som besvärar henne med min gnälliga unge.

Idag var det en jättetrevlig tjej där. När jag förklarade att Nils kan vara lite ledsen ibland märkte jag att hon verkligen ansträngde sig för att få Nils att trivas. Hon tog fram olika leksaker och tog bort honom till bollhavet så att han inte skulle bli ledsen när jag gick. När hon kom ut med Nils förklarade hon att han inte varit ledsen men att han inte velat leka utan gång på gång tagit sig till dörren till gymmet och sagt mamma. Fina ungen.

Dags att ge upp träningsförsöken antar jag. Det gör mig inte så mycket. Jag kan träna hemma eller när Nils är med G eller min mamma. Men jag blir orolig för hur ska det gå att skola in Nils på förskolan om han är så svår att lämna på ett nytt ställe. Det är ju fortfarande ett tag kvar till dess men det börjar ändå närma sig.

3 kommentarer:

  1. Men då lär han känna personalen på förskolan och lokalen, kommer gå hur bra som helst! många kramar anna och filip
    ps ser fram i mot tisdag :) ds

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Googlade "nils mamma" och hittade hit! Mysig blogg. Har själv en liten buskille vid namn Nils, därav googlingen :) Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Anna: Vi får hoppas det =). Ska bli jättekul på tisdag.

    Namnnörden: Tack! Och vilket snyggt namn ni valt till sonen.

    SvaraRadera