Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 2 juli 2011

Idag funkade barnpassningen på SATS

Den senaste gången jag lämnade Nils på barnpassningen på SATS var han åtta, nio månader och det fungerade inte alls. Jag har inte vågat lämna in honom sedan dess utan har tränat när Nils varit hos min mamma eller med G.

Men idag var det dags för ett nytt försök.

Jag sprang fram och tillbaka till gymmet med vagnen för att slippa byta om och duscha där samt kunna hoppa konditionsträningen och bara köra styrka. Allt för att Nils skulle behöva vara så kort till på barnpassningen som möjligt. Men jag märkte redan när vi kom in att det var skillnad. Nils började genast krypa bort till bollhavet och struntade i mig. Jag sa åt personalen att jag ville att de skulle hämta mig om han var ledsen och sen smög jag ut utan att säga hej då. Man vill ju inte utmana ödet.

Nils var glad när jag kom tillbaka och enligt personalen hade han varit det hela tiden. HURRA! Det känns som den kommande hösten kommer bli så mycket lättare att vara mammaledig än det varit tidigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar