Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 1 juli 2011

Fullspäckad dag

Igår var en väldigt mysig men lite stressad dag.


Först var det träff med kollegorna och deras barn. Vi åt god lunch ute i den ena kollegans trädgård och uppdaterade varandra på barnens senaste tricks och skvaller från jobbet.  Tyvärr var tricksen var mycket hetare än skvallret.


Inte så lätt att få alla barnen glada samtidigt när någon klant gett dem en gaffel att slåss om...











Efter den mysiga lunchen fick jag ilåka hem till mig eftersom jag skulle besök av två barndomsvänner och deras barn. Den ena av vännerna träffar jag ofta men den andra har jag inte träffat på flera år. Väldigt trevligt. Men det är svårt att sitta ned och prata i lugn och ro med fyra ungar i varierande åldrar i samma rum... Jag bjöd på scones, jordgubbar och kladdkaka. Kladdkakan blev ovanligt lyckad om jag får säga det själv.


Svårt att ta kort på folk som räcker ut tungan på alla kort också



Av 17 tagna kort blev detta det bästa. Tyvärr ser man inte så mycket av minstingen

2 kommentarer: