Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 29 juli 2011

Liseberg, film och pussar


Idag var jag och Nils med Carolina och Olivia på Liseberg. Mysigt att träffa Carolina och Olivia men goddämm vad mycket folk det var på Liseberg.

Vi var där i två och en halv timme och ändå hann Nils bara åka en grej. Visserligen gjorde vi en del annat (som att besöka Kaninhuset) men den mesta tiden gick åt till att trängas med folk medan man försökte mata och byta på Nils. Nils verkade dessutom mer intresserad av att gå än att åka karusell.. Det dröjer innan jag går till Liseberg en dag då många har semester och vädret är fint. Puh!

Jag och Nils tog en snabb sväng in på Universeum efter vi lämnat Carolina och Olivia. Jag filmade den här kassa snutten för att G skulle kunna se hur bra han går nu. Om någon undrar varför det är mörkt i början så är det för att linsskyddet fortfarande är på...

En annan grej som Nils börjat göra sen G åkte iväg är att pussas. Både om man ber om det och på eget initiativ. Nils pussades mycket när han var yngre men har till min och G:s stora sorg konsekvent vägrat att pussas under ett längre tag. Däremot har han gått med på att pussa sin gosedjurshund varje gång man frågat... Det enda dumma med de här nya pussarna är att de tydligen bara är en ursäkt för att få bitas. Första gången bet han väldigt löst så då övervägde myset med att få en puss men det har bara blivit värre och värre. Den sista pussen jag fick innan han skulle lägga sig gjorde riktigt ont. Jag antar att jag måste säga åt honom ordentligt att han inte får bitas. Hoppas inte de söta pussarna försvinner också bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar