Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 11 juli 2011

Lunch och bondgård

Idag har jag och Nils hälsat på bästa tjejkompisen och hennes dotter lilla O i deras fina hus. Jag bjöds på god barnvänlig lunch (Nils fick äta medtaget) och en pratstund när barnen sov. Vi pratade hus och barn. Som vanligt.

Nils ville inte alls sova i O:s gamla spjälsäng och för första gången sen vi kurade honom tvingades jag gå in till honom eftersom han var så ledsen. Förutom det dåliga samvetet för att jag låtit Nils stå och gråta kände jag oro för att Nils inte skulle somna bra ikväll nu när jag gjort det "förbjudna" och räddat honom från sängen. Som tur var verkar Nils ha ha glömt gråtincidenten och somnade utan så mycket som ett knyst när vi la honom för kvällen. Antar att han inte ville sova i en ny säng i ett nytt rum bara.

Efter att barnen vaknat åkte vi till en 4H-gård för att titta på djur. Vi såg gris, höna&tupp, häst, kanin, anka och get. Nils var inte riktigt så förtjust som jag hade trott att han skulle vara. Men han var hyfsat intresserad av både häst och kanin. Förutom att jag körde fel på vägen hem och fick sitta med en gastande Nils som tiggde uppmärksamhet och en bil som blinkade efter olja (?) så var det ett mysigt besök.





2 kommentarer: