Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 14 juli 2011

Reningsborg

Igår var jag, min mamma, tre syskon och Nils på Reningsborg, som är en second hand-butik i Frölunda. Min mamma och vissa av mina syskon är i princip där varje gång de har öppet och brukar alltid komma hem med massa fina fynd. Själv är jag inte alls där lika ofta och när jag är där brukar jag inte heller hitta något. Dessutom är Nils svinjobbig att ha där. Han blir helt tokig bland alla böcker och porslinsfigurer och vill pilla på allt. Fyndarna har dessutom inte så mycket överseende med en liten kille som är i vägen så det känns som att någon kan trampa på honom när som helst. 

Igår var inget undantag vad gällde Nils. Däremot lyckades jag hitta en hel gammal Gustavsbergsservis som fick följa med hem. Min mamma har tallrikar ur den här servisen i vitt och blått, vilket jag kanske föredragit. Men rött och vitt är fint också och kommer passa bra i huset =).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar