Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 21 juli 2011

Zznark

Jag inser att det inte är så roligt att läsa om Nils sömn men av någon anledning tycker jag det är väldigt viktigt att skriva om det så här kommer ännu ett sömninlägg.

Nils sover riktigt bra nu. De senaste två dagarna har han sovit hela natten 7-7. Han har inte vaknat mer än en gång per natt sen vi kurade honom.

Däremot har dagslurarna krånglat i några dagar. En ettåring behöver bara 13,5 timmes sömn och Nils schema har varit på cirka 14 timmar. Man sa till mig på Anna Wahlgrens forum att Nils kommer säga ifrån när det var dags att dra in på den sista halvtimmen genom att inte vilja somna på den första dagsluren. Nils har alltid varit på otroligt trött på förmiddagarna så jag trodde att det skulle dröja men det har det alltså inte gjort. Så idag ändrar vi schemat. Nils får bara en dagslur på 1,5 timme vid lunchtid. Hittills har det gått över förväntan. Nils har inte varit särskilt trött trots den indragna förmiddagsluren men somnade som en stock när jag la honom nyss. Eftermiddagen borde inte heller vara något problem då vi bara tidigarelagt lunchluren med en halvtimme. Nils låter förresten hälsa att stora tuffa pojkar bara sover en gång på dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar