Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 23 juli 2011

Klätterfabriken

Igår var jag, G och Nils på Klätterfabriken och klättrade med min syster, hennes kille och kusin Filip. En klättrade, en säkrade och två passade barn. Jag klättrade rätt mycket för en si sådär sex år sedan men efter det har det bara blivit någon enstaka gång. G har klättrat rätt mycket det senaste fast bara ute.

Vi var förmodligen sådana man själv ogillat innan man fick barn. Vi tog i princip upp ett helt klätterrum med alla våra saker och barnen. Det är konstigt hur så små barn kan ta så mycket plats. Nils tyckte att det var helt okej på Klätterfabriken men ville hellre springa runt och lattja än att spana på den som klättrade. Filip, som är världens snällaste bebis, var lite ledsen ett tag eftersom han fick en tand men var annars glad och nöjd hela tiden.

Det var jättekul trots att jag var värdelös. Men man känner att man gjort något kroppen inte är van vid idag. Har grym träningsvärk i underarmar och ryggen.


Om du tar på dig de här fula dojjorna så rymmer jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar