Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 18 juli 2011

Helgen

Vissa helger blir mysigare än andra. Den här hörde till det mysigare slaget.

På lördagen var jag ute och sprang vid Delsjön medan G och Nils badade i samma sjö. Jag såg en stor tjock orm - kanske en Anakonda - som slingrade sig över löpstigen och fick resterande del av löpningen gå på ren adrenalin. Kände inte av mitt onda knä överhuvudtaget så det verkar som kortisonsprutan fungerat.

På kvällen lagade vi asiatiskt igen. Det blev kyckling- och shitakedumplings, tigerräkor och sallad med koriander, mynta och jordnötter i. Både jag och G är helt frälsta. Bra recept på dumplings finns här och här.



På söndagen var vi på Universeum. Vi har varit lite tveksamma till att gå dit med Nils. Vi har tänkt att det inte skulle finnas så mycket som han skulle uppskatta. Tveksamheten blev inte bättre när vi hörde att inträdet låg på 200 spänn per vuxen. Besöket började inte heller något vidare. Jag hade varit en sväng på stan utan paraply och var blöt som en dränkt katt. Men det slutade med att vi fick gå hem innan vi kände oss klara för att hinna lägga Nils i rätt tid.

Det mysigaste var när vi kom in i rummen med alla fiskarna. Nils sträckte ut armarna mot akvariet och kikade in. Det är svårt att förklara men det var en lite magisk stund.




Nils var väl inte överdrivet intresserad när jag ville in i Giftiga djur-avdelningen och visa vad det var för sorts orm jag sett vid Delsjön. Desto mer intresserad var han av de två lekavdelningarna som fanns på Universeum. Rutschkanan var favoriten.



Vi hade så mysigt så vi bestämde oss för att uppgradera vår dagsbiljett till ett årskort istället. Nu kan vi se på hajar varje gång det regnar.

På kvällen kom min supersnällaste syster hem till oss och passade Nils igen. Jag och G åt räkmacka på Heaven 23 och såg filmen Hanna på Bergakungen. Riktigt bra film faktiskt. G ville se den redan förra veckan men jag tyckte att beskrivningen "Hanna, 14 år, har uppfostrats till att bli en hjärtlös mördarmaskin" lät sådär. Tji fick jag. 4 av 5 rattar får den i betyg av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar