Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 30 juli 2011

Trött

När Nils var liten tyckte jag att det var jobbigt när G var borta några dagar och man var tvungen att lösa allt själv. Nils är mycket lättare att ha hand om nu och han är också ett sällskap på ett annat sätt än han var förr. Det är inte alls lika jobbigt att vara ensam med honom. Jag är därför förvånad över hur trött jag är varje kväll när han lagt sig. Helt slutkörd. Orkar inte träna, sortera tvätt, städa, blogga eller någonting jag tänkt. Det enda jag orkar är att slötitta på TV och käka oxfilé med kantareller. Det tycker jag att jag är värd nu när G är i Amerikat. 

3 kommentarer:

  1. Ja, det är samma här. Klart du är värd oxfilé!! Och kantareller som är så smarrigt. Nä nu blev jag hungrig.

    SvaraRadera
  2. Det är du VERKLIGEN värd!

    E ska till Danmark, Norge och Tokyo, borta totalt 16 dagar, allt inom en fyraveckors period. Jag kommer också äta massa oxfilé då, och CHOKLAD! =)

    SvaraRadera
  3. Haha. Det må vara mysigare att äta gröt tillsammans än oxfilé ensam. Men det sorgligaste måste ju ändå vara att äta gröt ensam.. Choklad åt jag också även om jag inte skrev det. Mums.

    SvaraRadera