Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 11 juli 2011

Biodejt

Igår var jag och G på biodejt. Vår första ihop efter att Nils kom. Min syster passade Sov-Nils precis som förra gången. Först åt vi middag på Dinner 22. Jag trodde att det skulle bli lite stressigt eftersom filmen började nio men vi hann med både varmrätt (tonfisk) och efterrätt (creme brûle). Sen såg vi Super 8. Den började väldigt bra men sen blev den lite töntig. Hade man varit 12 år så hade man nog tyckt att det var det bästa man sett. Nu är ju jag 30 så jag nöjer mig med att säga att den var mysig och sevärd. 


Super 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar