Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 4 juli 2011

Sent bad

G har varit på Käringön från lördag till söndag och jag och Nils har fått roa oss själva. Vi har bl.a. upptäckt att det finns en rolig lekplats på vår innergård. Vi ska utnyttja den till max innan vi flyttar.

Det var varmt och kvalmigt igår så när G kom hem föreslog jag ett bad innan Nils skulle lägga sig. Och så blev det. Kvällsgröten fick följa med i en termos och intagas vid stranden.

Det var väldigt mycket folk vid havet trots att vi kom ganska sent. Vattnet var kallt men det hindrade inte sjölejonet Nils från att tumla runt med ett leende på läpparna. Han gillar verkligen att bada.

Nils visar hur bra han kan stå

Glad badare 
Som ville i igen 

I solen efter badet 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar