Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 27 juli 2011

Nils och hans kompisar

Nils har varit på playdates både i måndags och igår.

I måndags var det meningen att vi skulle till Sjöfartsmuseumet med Sara och Lo men eftersom det tydligen var stängt på måndagar så blev det fika på Villa Bel Parc och lek hemma hos oss istället. Det var kul att Nils visade intresse för vissa leksaker som han inte tittat åt på länge. Det var tråkigare att intresset verkade sammanfalla med att Lo råkade leka med just den leksaken. Och Nils var inte sen att sno den från honom. Det var inte så allvarligt men det blir uppenbart att med nya åldrar kommer nya "problem". Hur ska man göra för att Nils ska bli en sån där härlig unge som delar med sig med sina grejer? Ska man ge tillbaka leksaken till den som hade den först och säga åt Nils att man ska dela med sig eller ska man låta barnen lösa det själva? 

Shit, vad sugen jag blev på att läsa i den där boken..

Lo pussar groda på kommando 


Igår var jag, Nils och Lisa och Tova på Lekstan som är var ett enormt lekland med allt ett barn kunde önska sig. Rutschkanor, bollhav, cykelbanor, studsmattor, krypgångar m.m. Så synd att sånt här inte fanns när man själv var liten. Det måste vara drömmen när man är mellan 2-10 år. 

Det fanns även en hörna för yngre barn och Nils gillade det skarpt. Rädslan för att gå släppte helt och han gick mer avslappnat än jag nånsin sett honom göra. (Han har fortsatt gå hemma också men han går fortfarande går med armarna framför sig - hela tiden redo att trilla.) Vi kommer definitivt gå till Lekstan igen. Det enda negativa var att det var ganska poppis så ljudvolymen var rätt hög. 

Nils visar sina klätterskills
Lisa och Tova busar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar