Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 5 juli 2011

Minnen kring Nils födelsedag

Nu börjar det dra ihop sig. Snart blir Nils ett år.

För ungefär ett år sedan sa jag till G att jag önskade att de skulle ringa från sjukhuset och fråga om vi ville komma in tidigare. Nils låg åt fel håll, ville inte vända sig och vi hade ett inplanerat kejsarsnitt till den 12 juli.

Jag var inte mitt lyckligaste jag de sista veckorna av graviditeten. Jag hade gått hem från jobbet i början av juni med tanken att jag skulle få lite semester innan bebisen kom. På sista jobbdagen gick jag och snubblade på en trottoarkant och föll på sidan. Även om jag inte hade slagit i magen direkt i marken så oroade jag mig för att bebisen skulle ha skadats när jag trillade. Det fanns egentligen inget som tydde på att det skulle vara så men jag oroade mig väldigt mycket för det. Och oron väckte liv i massa annan oro som jag haft tidigare under graviditeten.

Jag mådde alltså inte så bra och ville inget hellre än att den dumma "semestern" som gav mig massa tid att fundera över alla fel jag gjort under graviditeten skulle ta slut. Och då ringde de faktiskt från sjukhuset och frågade om vi ville komma in fem dagar tidigare. Efter att ha frågat om ett tidigare kejsarsnitt skulle innebära några risker för bebisen, vilket det inte skulle, så var valet rätt. Nils skulle få komma den 7 juli istället =).

Jag och magen dagen innan Nils föddes 
BB-väskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar