Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 10 juli 2011

Födelsedagskalas











Igår blev Nils firad av hela tjocka släkten. Vi bjöd på bubbel, kärleksmums, kolasnittar och princesstårta. Väldigt mysigt att träffa alla.

Nils fick väldigt mycket fina presenter. Vi har en hylla i Nils rum där vi slänger upp lite av hans leksaker för att han ska glömma grejerna och bli glad när de kommer fram igen. Hälften av presenterna åker upp dit direkt. På det sättet kan han njuta av dem länge... Nils har ju fortfarande inte fått någon present av mig och G. Jag ville köpa något men G tyckte att Nils hade alldeles för mycket grejer. Vi spenderade ju nämnts istället lite pengar på oss själva i samband med Nils födelsedag. Såna är vi.

Kalaset var kanske lite långt för Nils smak, från 13.30-18.30. Han var rätt gnällig stundtals. Nästa år får vi kanske dela upp firandet på två dagar istället. Å andra sidan bor vi ju i ett hus då så då kanske det inte blir lika intensivt för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar