Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 15 juni 2011

Lite om huset

Idag besiktigade vi huset. Lite läskigt att gå runt med en gubbe som pekar på alla brister huset, som man blivit kär i, har. Men nödvändigt såklart. Och vi kommer gå vidare med köpet. Det var inga fel som var så stora att man inte vill ha det. Så den 14 oktober blir vi husägare =).

Huset är ett radhus från 1923 och i den del av Göteborg där jag helst ville ha hus. Det är inte så långt ifrån där vi bor nu. Huset är på 170 kvm om man inte räknar biarea vilket är perfekt tycker jag.


Fyradalersgatan 32

Det är det vita huset  

Vi har hela tiden tittat på äldre hus. Ofta är det väldigt mycket att göra på sådana. Man behöver dränera, lägga om tak, måla om, byta el o.s.v. Sådana saker känns ganska jobbiga att ta tag i. För att inte säga dyrt. Så är det inte här. Allt är gjort och det ganska nyligen. Visserligen pekade den gnälliga gubben ändå på saker som han tyckte skulle göras inom en snar framtid men det var iaf inga jättesaker.


Vardagsrum

Vardagsrum 


Huset är jättefint tycker jag. Massa gammal charm men ändå fräscht. T.o.m. källaren är i ordninggjord vilket jag uppskattar. Jag är ju så rädd för spindlar och då känns gamla mörka källare inget kul. En liten trädgård är det. Jättesöt men inte den barnvänligaste man sett. Just nu är huset lite för GANT-igt för vår smak men det ändrar sig förhoppningsvis när vi får in våra möbler och kanske tapetserar om.

Sovrum
GANT-igt sovrum 

Sovrum
Nils rum?

Glasveranda
Här kan man dricka saft. Eller vin

Trädgård
Inte så barnvänligt kanske..

Det ska bli så mysigt att flytta till hus. Jag har längtat jättemycket efter det. Är trött på att höra trafiken och festandet från vandrarhemmet utanför. Dessutom har vi allt det positiva med att bo i stan på gångvägs avstånd. Jag tror det kommer bli riktigt bra =). 

6 kommentarer:

  1. OJ vilket fint hus! Helt underbart!

    Jag har en extrem smådjursfobi och tror därför att jag aldrig kommer våga bo i hus. Men ett fräscht radhus kanske kanske skulle funka även för mig.

    Nu ska ni sälja er nuvarande lägenhet eller hur?

    SvaraRadera
  2. Grattis till ert vackra hus. Göteborgs svar på Casa Rosada i Buenos Aires!

    SvaraRadera
  3. RebeccaW: Tack! Ja, vi går ut till försäljning i augusti tror jag. Så vi har sommaren på oss att piffa.. Fobier är så jobbigt! Jag hoppas verkligen att huset är krypfritt...

    Plums: Tack! Var tvungen att googla Casa Rosada. Tur att man inte behöver möblera DET huset =).

    SvaraRadera
  4. Efter att idag ha tittat på ert hus,förstår jag att ni måste ha funderat på var han såg Casa Rosada? I bilden ovan såg jag en lätt rosa fasad! Mitt färgseende behöver kanske en översyn. Fint var det hursomhelst. Dessutom fanns ju Casa Rosada på andra sidan gatan!

    SvaraRadera
  5. Haha. Vi hade faktiskt svårt att se några direkta likheter. Tänkte att du tyckte att vårt hus var stort eller att G skulle stå och hålla tal på balkongen =).

    SvaraRadera
  6. Åh grattis! Jag är avis. Vill också ha ett hus snart!

    SvaraRadera