Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 11 juni 2011

Dricks

Nu är vi i Boston. Jag, Nils och bagaget blev skjutsade hit av G som senare körde hyrbilen till Providence, lämnade den där och tog tåget hit. Smidigt att slippa åka tåg med Nils. För att inte säga nödvändigt efter Kitchen aid-köpet.

Nils i bilen

En sak som jag blivit varse här i USA är att man ska dricksa i vissa sammanhang, t.ex. när får mat levererat till sig eller när hotellpersonalen hjälper en med saker. I dessa sammanhang SKA man dricksa medan man inte alls ska dricksa i andra sammanhang. Det är inte helt lätt att veta när det är påkallat att slänga åt någon en sedel och det känns lite obekvämt tycker jag, som om man anser att man var lite förmer än den man dricksar. Jag antar att det bara är en vanegrej. Jag känner ju inte så när jag dricksar på restaurang i Sverige. Ett annat problem med dricksandet är att jag aldrig har kontanter på mig.

Jag hade dock förberett en dollarsedel i fickan som jag skulle ge hotellgubben som fick släpa på allt vårt bagage. Det var allt jag hade i kontanter men G menade att det var standardtaxan för sådana sammanhang. Problemet var att det var en kille som först fixade upp alla väskorna till lobbyn i en vagn. Sen sa han ungefär (fast på engelska då): då har jag tagit upp alla väskorna, samtidigt som han höll ut handen lite subtilt. Jag var naturligtvis tvungen att ge honom min dollar. Jag började genast gräma mig för när en ny hotellkille skulle behöva släpa upp alla väskorna till hotellrummet för att få nöja sig med mina hjärtliga tack. Det hela löste sig dock genom att vårt rum inte färdigt så att jag fick möjlighet att gå till en bankomat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar