Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 5 juni 2011

Provincetown

Nu är vi i Provincetown. Om jag skulle tipsa om en stad på vår resa, förutom New York, så blir det denna. Här är underbart! Det är Bullerbyn möter San Fransisco. Husen är i New England-stil och hur vackra som helst. Överallt möts man av mysiga caféer, butiker, gallerier och restauranger. Det har man ju gjort tidigare också men här möts man av spontana skyltar som "Vinprovning mellan 16-19" eller "Teaparty fram till kl. 19". Det ligger alldeles vid kusten. Och just det. Det är The place to be om man är homosexuell. Jag skulle tro att 50 procent av alla som vi mött idag är homosexuella. Man ser söta bögpar överallt. Hand i hand på promenad, klippandes gräset i trädgårn eller över ett glas vin på något hippt ställe. När man går på gatorna hör man fest och skratt överallt. Folk verkar tusen procent lyckligare här än i Götet. Jag och G såg en bil där föraren inte kunde köra rakt för att han satt och gapskrattade med sitt sällskap i bilen. Han var säkert hög men när man ser någon vara så glad blir man på ganska gott humör själv.

Vi bor på ett B&B alldeles vid vattnet. Tyvärr gick det inte att få tag på en spjälsäng inatt så Nils får sova mellan mig och G. Får se om någon av oss får sova. De senaste två dagarna har Nils sovit hela nätterna och vaknat i acceptabel tid. Hoppas det fortsätter så. 

Jag har en del kort från idag. Bland annat på världens finaste ställe där vi åt lunch. Men jag orkar inte lägga in dem så det får vänta till imorgon.

Lustiga saker som hänt idag:

En man har frågat om han får bjuda Nils på en öl.

G vill veta om ovan nämnda lunchrestaurang hade öppet imorgon men frågade: Are you open yesterday? Tydligen har han alltid haft svårt för igår och imorgon...

Jag frågade en man med ett barn i bärsjäl hur gammalt hans barn var och fick svaret två och ett halvt. Eftersom barnet var i en bärsjäl utgick jag lite slarvigt från att han menade månader och sa att då kan han se på Nils vad han har att vänta sig (Nils höll på att riva stället.) Pappan tittade lite konstigt på mig men log artigt. Sen såg jag att hans två och ett halvt månaders bebis hade extremt långa och feta ben. Ungefär som på ett barn på två och halvt år.. Så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar