Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 14 juni 2011

Jetlag och rolig nyhet

Nej, planet har inte störtat. Jag har bara haft mycket att göra. Av två skäl.

Det ena är att Nils är jetlaggad. Själv flygresorna har annars fungerat hur bra som helst. Nils sov i princip hela vägen hem. Det har varit när vi kommer fram som det jobbiga börjar. När vi var i New York sov Nils uselt de första fyra dagarna. Riktigt uselt. I natt sov han mest konstigt. Det började med att han vaknade en gång i timmen för att bli otröstlig vid ett. Efter att inte fått honom att somna efter en timme då jag verkligen försökt med allt (även mat.) fick han en supp eftersom jag tänkte att han hade ont i tänderna. Det är hur många tänder som helst på gång nu. Nils somnade nästan direkt efter det. Och fortsatte att sova. När G:s väckarklocka ringde vid sjutiden trodde jag inte att det var sant. Jag bad honom gå och kolla om Nils levde. Sen somnade jag om för att vakna nio. Då gick jag och väckte Nils som säkert kunnat sova längre för han sov djupt.

Han var jättesvår att lägga ikväll. Det hade ju varit okej om han var uppe lite längre med tanke på hur sent han gick upp men han var jättetrött vid åtta. Trots det somnade han inte förrän halv tio. Blir smått galen när han somnar så sent eftersom man inte får någon egentid innan man ska sova. Men ger han mig sovmorgon imorgon också med må det vara förlåtet.

Nu till det andra skälet och de roliga nyheterna. Vi har köpt hus! Eller vi har skrivit på alla papper så så länge inte besiktningen visar några konstigheter så har vi köpt ett hus. Vi var på visning igår. Vi hade fått mäklaren att vänta med att skriva avtal på ett hus för att visa det för oss. Tre timmar efter att vi hade landat tittade på huset och eftersom budgivningen redan var färdig var vi tvungna att bestämma oss fort. Idag på förmiddagen la vi ett bud och strax därefter fick jag beskedet att vi fått det.

Vi såg de som förlorade budgivningen igår för de tittade på huset före oss. De var i vår ålder och såg snälla och trevliga ut. Lite taskigt att komma in som en gubbe i lådan när de förmodligen räknat med att få huset. Men nu var det vår tur! Efter det har det gått fort. Jag skrev på köpekontraktet klockan halv sju. G är inte i Göteborg men som tur var hade vi förberett en fullmakt så jag kunde skriva på för honom. Imorgon ska vi besiktiga huset. Jag berättar mer om huset och visar lite bilder då =). 

1 kommentar: