Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 26 juni 2011

Sova hela natten - tredje natten

Igår skötte G nattning och natt.

Nattningen gick på fem minuter från läggning till att Nils sov. Nils började gråta när G hade lagt honom men tystnade när G hade dragit ramsan två gånger.

Även natten gick bättre. Nils skrek till någon gång under natten men somnade om på egen hand. Han vaknade klockan 6.10. Han somnade inte om direkt när han fick höra ramsan men var aldrig ledsen. Efter att G kört ramsan i cirka en kvart så somnade Nils om och jag kunde väcka honom vid 7.00. Då låg han med huvudet i fotändan av sängen, lilla sötnosen.

Utan att ta ut någon seger i förskott så verkar det faktiskt som att kuren fungerar. Nils sover märkbart bättre än innan och läggningarna går snabbare och snabbare. Om det fortsätter så här kommer livet bli lite lättare. Såå gött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar